Kancelaria

Godziny urzędowania

Kancelaria parafialna czynna:

  • wtorek, środa, piątek: 16.00 – 17.00
  • sobota: 8.00 – 9.00
  • w pierwszy piątek i w sobotę po pierwszym piątku miesiąca kancelaria nieczynna

Poradnia prawna czynna w poniedziałek od godz. 17.00 – 18.00

Wymagane dokumenty

Sakrament Chrztu Świętego

  1. Akt urodzenia dziecka- oryginał
  2. Świadectwo Ślubu Kościelnego rodziców jeśli ślub był poza parafią lub dane podstawowe: data, miejsce
  3. Zaświadczenie od rodziców chrzestnych z ich parafii zamieszkania, że są katolikami wierzącymi i praktykującymi ( kandydat na chrzestnego musi mieć ukończone 16 lat i przyjęty Sakrament Bierzmowania)

Sakrament Chrztu Świętego udzielany jest w naszej parafii w I sobotę miesiąca na mszy św. Wieczornej, w III niedziele miesiąca na mszy św. o godz. 11.00, oraz w II Dzień Świąt Bożego Narodzenia, Poniedziałek Wielkanocny.

Sakrament Małżeństwa

Rezerwacji terminu ślubu należy dokonać odpowiednio wcześniej ( przy rezerwacji nie są wymagane żadne dokumenty ).

Na 3 miesiące przed ślubem należy zgłosić się osobiście do kancelarii parafialnej z następującymi dokumentami :

  1. Dowody osobiste narzeczonych
  2. Metryka do ślubu kościelnego z aktualną datą wystawienia ( nie późniejszą niż 6 miesięcy do daty ślubu ). Jeżeli na świadectwie chrztu nie ma informacji o sakramencie bierzmowania, to dodatkowo świadectwo bierzmowania z parafii gdzie sakrament został przyjęty
  3. Świadectwo ukończenia katechezy w szkole średniej ( tzw. Indeks )
  4. Zaświadczenie o ukończeniu kursu przedmałżeńskiego ( można dostarczyć w trakcie załatwiania formalności )
  5. Dokumenty z Urzędu stanu Cywilnego do ślubu konkordatowego (ważne 90 dni) lub akt zawarcia ślubu z USC
  6. Zgoda na zawarcie małżeństwa jeśli oboje narzeczeni mieszkają poza parafią zawarcia sakramentu małżeństwa

Śluby udzielane są w soboty co 1.5 godziny. Nigdy nie udziela się ślubów w piątki i dni pokutne.

Pogrzeb katolicki

Termin i godzinę pogrzebu można ustalić w zakrystii po każdej Mszy św. lub w kancelarii parafialnej. W godzinach pracy kancelarii należy zgłosić się z następującymi dokumentami :

  1. Karta zgonu wydana przez lekarza
  2. Akt Zgonu z Urzędu Stanu Cywilnego
  3. Zaświadczenie o przyjęciu Sakramentu Chorych (spowiedź, komunia św.) wydane przez duszpasterza, lub kapelana szpitala
  4. W przypadku zmarłych , którzy mieszkali poza naszą parafią, konieczna jest pisemna zgoda na pogrzeb z ostatniego miejsca zamieszkania osoby zmarłej
  5. Zaświadczenie od P. Kierownika Cmentarza o możliwości pochówku i lokalizacji nowego grobu

Msze św. za zmarłego przy okazji pogrzebu przyjmowane są w zakrystii przed Mszą św. Terminy odprawienia zamówionych Mszy św. rodzina otrzymuje w niedzielę po pogrzebie i dodatkowo umieszczane są na stronie internetowej.

Zasadą jest, że : w kościele parafialnym odprawianych jest ok. 50 % zamówionych intencji przy czym rozłożone one są na okres całego roku tak aby przez pierwsze 11 miesięcy każdego miesiąca odprawiona została przynajmniej jedna Msza św. Pozostałe intencje przekazywane są do odprawienia w innych kościołach ( nie mamy możliwości podania konkretnej daty ich odprawienia ).